Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

HDS HIM (odcinek #3) - co dzieje się w systemie monitorowania ciśnienia (iDWS).

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • HDS HIM (odcinek #3) - co dzieje się w systemie monitorowania ciśnienia (iDWS).

    Wcześniejsze części cyklu:
    #1 - Kasowanie inspekcji serwisowych w domu
    #2 - Wykrywanie anomalii w procesie spalania

    Dzisiaj zajmiemy się analizą funkcjonalności HDS, która może pomóc w rozszyfrowaniu komunikatów ostrzegawczych systemu monitorowania ciśnienia w oponach.

    Najpierw kilka ciekawostek dotyczących wymagań homologacyjnych dla systemów ostrzegania o spadku ciśnienia:
    1. Na wczesnym etapie ich rozwoju prawo wymagało aby ostrzegały one użytkownika w momencie gdy ciśnienie w pojedynczym kole spadło o 20% lub więcej w stosunku do wartości w czasie inicjacji systemu;
    2. Bieżące wersje systemów muszą ostrzec uzytkownika przed momentem w którym ciśnienie we wszystkich kołach spadnie o 30%;
    3. Systemy nie muszą ostrzegać użytkownika w przypadku szybkiego spadku ciśnienia w pojedynczej oponie (np. wybuch/rozerwanie opony). Pewnie ustawodawcy wyszli z prawidłowego założenia, że użytkownik sam się szybko dowie


    Ale do rzeczy, zobaczmy co pokaże nam HDS:

    1. Podłączamy się do gniazda OBD2, uruchamiamy zapłon.

    2. Włączamy HDS i łączymy się z autem, moduł ABS VSA

    DWS1.jpg

    3. Wybieramy HONDA SYSTEMS -> ABS VSA -> DATA LIST

    DWS2.jpg

    4. Patrzymy na następujące parametry:

    "Low pressure warning 1/2 caused by" - powód aktywacji kontrolki ostrzegawczej
    "Mileage of warning 1/2" - przebieg zanotowany podczas aktywacji kontrolki ostrzegawczej
    "Mileage of initialization 1/2" - przebieg zanotowany podczas resetu systemu
    "FL wheel speed at warning 1/2" - prędkość koła LP podczas wystąpienia błędu
    "FR wheel speed at warning 1/2" - prędkość koła PP podczas wystąpienia błędu
    "RL wheel speed at warning 1/2" - prędkość koła LT podczas wystąpienia błędu
    "RR wheel speed at warning 1/2" - prędkość koła PT podczas wystąpienia błędu
    "Outside temperature at warning 1/2" - temperatura w momencie aktywacji kontrolki ostrzegawczej

    DWS3.jpg

    Powody aktywacji są następujące:
    DEL, DWS, DEL/DWS, DEL 1, DEL 2 or DEL 3 = spadek ciśnienia w jednej, dwóch lub trzech oponach
    RFM = spadek ciśnienia we wszystkich czterech oponach lub w dwóch na przedniej osi, czasem pojawia się również w wyniku niedokończonej kalibracji
    MSI = błąd inicjalizacji systemu

    W moim przypadku:
    Inicjalizacja 1 nastąpiła przy przebiegu 60389 km, kontrolka pojawiła się za 100 km, prędkość kół była taka sama, powód RFM
    Inicjalizacja 2 nastąpiła przy przebiegu 81232 km, kontrolka pojawiła się za 80 km, prędkość kół była taka sama, powód RFM
    Last edited by Lukas; 08-05-2018, 17:26.
Working...
X