REGULAMIN
CIVICFORUM.PL
CIVICFORUM.PL
1. Idea: forum poświęcone samochodom "Honda Civic", forum dyskusyjne, forum techniczne, forum dobrowolnie zarejestrowanych w nim ludzi o podobnych zainteresowaniach. Forum jest tworzone przez wszystkich użytkowników.
• Za kształt forum odpowiadają Osoby Funkcyjne (Administratorzy i Moderatorzy) które mają prawo moderować wpisy, bądź zmieniać posty niezgodne z tym Regulaminem zależnie od ich uznania, mając na uwadze dobro Forum Civicforum.pl
• Instancją najwyższą jest Administracja Forum.
• Forum ma charakter non-profit nie prowadzi działalności komercyjnej i nie posiada statusu prawnego, działa na zasadzie dobrowolnego współuczestnictwa wszystkich zainteresowanych.
2. Pisanie postów zaczynamy od miejsca powitań „przedstaw się” co stanowi pierwszy wpis na forum.
• Nowe wątki należy umieszczać w odpowiednich działach i nazywać je w sposób ułatwiający ich odnalezienie w wyszukiwarce, by inni mogli po tytule znaleźć je w wyszukiwarce.
• Umieszczanie dwóch swoich postów pod rząd po sobie, (chcesz dokonać dopiski lub korekcji błędu) używaj opcji EDYCJI. Aktywność Edycji 12h.
• Pierwszy post usera piszącego w dziale Giełda, będzie traktowany jako spam i od razu kasowany.
• CapsLock to krzyk! - tak napisane posty będą usuwane.
3. Zanim umieścisz temat, użyj wyszukiwarki -"wyszukiwanie"
• Zanim napiszesz Nowy Wątek - przejrzyj, zapoznaj się w jaki sposób poukładane jest forum tj. Działy-fora / Poddziały-podfora i napisz w odpowiednim miejscu.
• Zorientuj się zanim zapytasz, być może interesujący Cię temat już istnieje. Czasem zamiast zakładania tematu wystarczy po prostu prywatna wiadomość poprzez "PW" lub pytanie na Chat-Box’ie.
4. Tematy, na które nie udzielono odpowiedzi lub nie podjęto dyskusji w ciągu 30 dni, będą kasowane.
5. Odpowiadasz za to co piszesz.
• Twój post świadczy o Tobie i Twoim szacunku dla czytających, Oni widzą o czym, jak i co napisałeś... i tak Cię zapamiętają.
• CivicForum.pl służy wymianie doświadczeń w celach edukacyjnych oraz hobbystycznych.
• Użytkownik zamieszczający wpis (post) ponosi pełną odpowiedzialność za jego treść, w tym prawną w razie sytuacji spornych.
• Za korzystanie z informacji zawartych w Wortalu oraz tego konsekwencje odpowiada wyłącznie użytkownik / właściciel samochodu - nie jest on zwolniony z myślenia i sam odpowiada za swoje działania związane z ingerencją w samochód czy stosowanie wszelkich innych porad.
• przy zamieszczaniu materiałów kopiowanych z innych portali (treści, foto itp.) należy podać źródło zasobu.
• Nie powinno się cytować długiej na dwie strony wypowiedzi tylko po to, by dopisać "Zgadzam się!". Cytujmy jedynie krótkie fragmenty, mające przypomnieć, o co chodziło w cytowanej wypowiedzi,
• Nie będą tolerowane:
- treści wyrażające się w sposób chamski, wulgarny, pozbawione tolerancji oraz elementarnego szacunku dla drugiej strony,
- treści z rażącą dysortografią, brakiem wymaganej interpunkcji, dysleksję i braki w ortografii tolerujemy, rozumiemy wtedy że możesz nie mieć polskiej czcionki lub nie znać dobrze języka polskiego będąc obcokrajowcem,
- kryptoreklamy.
• W tytule Tematu nie piszemy słów: "Pomocy", "Problem", "Nie wiem”, wątki nie dotyczące tematu oraz odpowiedzi nic nie wnoszące do wątku będą kasowane.
• Na posty nie odpowiadamy przytakująco.
• Off-Top i spam User będzie karany „banem” wg. uznania Moderatora a post będzie usuwany.
• Dla prywatnych opinii/dyskusji – korzystamy z "PW".
6. Informacje techniczne:
• Aktywność sesji to 20 minut - jeśli użytkownik przez ten czas nie wykona żadnej operacji (kliknięcia), zostanie wylogowany automatycznie. Dla bezpieczeństwa, szczególnie przy dłuższych wpisach - po napisaniu polecamy skopiować swoją treść przed zamieszczaniem na forum.
• Wpis może zawierać maksymalnie 20 000 znaków.
• Foto zamieszczamy z poziomu forum. Można zamieścić maksymalnie po 15 plików graficznych/załączników i po 2 odnośniki do materiałów video w jednym poście.
• Maksymalny rozmiar załącznika to 5MB.
• Informacje o możliwościach i sposobach pisania / cytowania / zamieszczania znajdziesz tu: https://www.civicforum.pl/misc.php?do=bbcode
7. Forum Klubowe - Klubowicze oraz ochrona danych.
• Dział Klubu/Klubowiczów widzą wyłącznie zarejestrowani Forumowicze – informacje te są wyłącznie dla zalogowanych!
• Z pozycji Klubowicza otwiera się dostęp do zniżek, gadżetów i innych.
• Warunki przystąpienia do Klubu dostępne są wyłącznie po zarejestrowaniu się na Forum.
ochrona danych:
• Cześć Forum posiada status „Prywatne” i jest dostępne wyłącznie dla zalogowanych.
• Zabrania się wklejania, dodawania materiałów (zdjęć, programów itd.) oraz wszelkich danych „wrażliwych”, prawnie chronionych.
• Niedozwolone jest również umieszczanie linków z materiałami pozostającymi w ścisłym związku z szerokopojętymi dokumentami firm lub osób prywatnych bez ich pisemnej zgody lub w niezgodzie z zapisami licencyjnymi owych materiałów. Zapis dotyczy również dokumentów, które administrator lub moderator uznają za prawnie chronione.
8. Na forum, zakazane jest publikowanie:
• Reklam komercyjnych* (w przypadku sklepów/usług: w postach nie linkujemy do siebie, nie uprawiamy kryptoreklamy (nie dot. Działu Giełda i Porady i informacje). W przypadku userów: nie uprawiamy reklamy "szeptanej").
• Linków do stron pornograficznych, treści erotyczne itp będą niezwłocznie kasowane a osoby wklejające ostrzegane.
• linków i plików, zawierających nielegalne oprogramowanie pirackie ("warez"), numery seryjne ("seriale") czy łamiące zabezpieczenia ("cracki"),
• Usuwane będą także adresy stron zawierające linki do stron pirackich. Jeśli wątek zawiera treści przeznaczone raczej dla czytelników dorosłych, muszą mieć w temacie dopisek "18+".
• oznaczone (*) - wyjątek stanowiący porozumienie zawarte z civicforum.pl
9. ChatBox
• ChatBox - bezwzględny zakaz przeklinania do 22.00, obowiązkowy kulturalny fason wypowiedzi! (łamanie zakazu: upomnienie, ostrzeżenie, ban! wg uznania Moderatora).
10. Niedopuszczalne jest posiadanie więcej niż jednego konta na Forum Civicforum.pl. Wykrycie takiego faktu związane jest z wykluczeniem Usera i zablokowaniem adresu IP.
11. Podszywanie się pod Administratorów, Moderatorów lub Osoby Funkcyjne grozi trwałym usunięciem konta.
12. W kwestiach spornych, nie ujętych w przedmiotowym Regulaminie decyzje podejmuje Administracja, która ma prawo działać wg. własnego uznania bez podania przyczyny i/czy jej uzasadnienia, kierując się dobrem forum Civicforum.pl
13. Osoby obrażające lub podważające autorytet Administratora, Moderatora lub Osób Funkcyjnych będą zawieszone w prawach Forumowicza, w trybie „ban” do wyjaśnienia lub wykluczane z forum bez ostrzeżenia.
14. Wszelkie reklamy, banery, ogłoszenia komercyjne itp. muszą być konsultowane z Administracją Forum i wyłącznie za ich zgodą umieszczane na stronie forum.
15. Reklama (autoprezentacja) w profilu użytkownika.
Zarejestrowany użytkownik Forum ma prawo zamieścić w swoim profilu - sygnaturze, krótką reklamę, pod warunkiem spełnienia następujących wymagań:
- posiada staż minimum 6 miesięcy.
- reklama nie narusza Prawa.
- nie narusza szeroko pojętego interesu Forum.
- Reklama może mieć formę linku do strony lub banera. Winna być zwarta co do formy i nie może zajmować więcej miejsca w formie graficznej niż 4 linijki tekstu (234x60 pikseli).
- Administracja ma ostateczne prawo ingerencji co do formy i treści zamieszczanych reklam w profilu użytkownika.
Opcja edycji sygnatury w profilu użytkownika pojawia się wraz z nabyciem uprawnienia do składania ofert sprzedaży, co reguluje regulamin działu Giełda
16. Sprawy organizacyjne:
• Konta uwierzytelnia i autoryzuje administracja,
• Użytkownicy sprawiający problemy będą ostrzegani,
• W pierwszej kolejności użytkownikowi zostanie udzielone ostrzeżenie, drugie to „bann” zakaz pisania na czas ustalony przez osobę funkcyjną, za trzecim razem użytkownik musi liczyć się że zostanie usunięty z forum na stałe.
• Dopuszcza się odstępstwo od "kolejności" ostrzeżeń w zależności od rangi wykroczenia.
• Ostrzeżenia dają Moderatorzy / Osoby Funkcyjne / Administracja wedle własnego uznania w zgodzie z Regulaminem lub mając na uwadze dobro Forum Civicforum.pl
• Usunięcie z forum realizuje ADMINISTRATOR po zapoznaniu się i oceną sytuacji,
• Długi okres braku aktywności na koncie (min 365 dni), może skutkować skasowaniem konta uzytkownika,
• W wątkach "starych", jeżeli użytkownik nie ma nic do uzupełnienia merytorycznego nie pisze! Treści "u mnie tak samo" będą kasowane,
• Jako użytkownik zgadzasz się, że dane użyte do rejestracji profilu, a także informacje i materiały, które umieszczasz na Forum, będą przechowywane w bazie danych. Dane użyte do rejestracji profilu nie będą przekazywane żadnym innym osobom ani podmiotom trzecim. Mimo dołożenia wszelkich wysiłków, webmaster, administrator i moderatorzy nie będą obarczeni odpowiedzialnością za włamania hackerskie prowadzące do pozyskania tych danych.
• Informacje i materiały umieszczane na Forum są częściowo dostępne dla wszystkich odwiedzających stronę www Forum i w całości dla zalogowanych użytkowników Forum. Zamieszczając je musisz mieć świadomość, że mogą zostać wykorzystane przez inne osoby. Administracja Forum nie będzie przekazywać tych informacji i materiałów bez Twojej zgody podmiotom, które zwrócą się z prośbą o ich udostępnienie.
• Forum posiada swój oficjalny profil na portalu Facebook. Umieszczając tu informacje i materiały zgadzasz się na ich wkorzystanie w ramach aktywności Forum na tym portalu. Jeżeli nie wyrażasz zgody na takie postępowanie, należy to zgłosić Administracji Forum.
• Zgłaszanie usunięcia konta z civicforum.pl musi odbyć się poprzez zgłoszenie na adres „rezygnacja” lub prośba Email PW do Administratora.
17.Uwagi końcowe:
• Forumowicze wyrażają zgodę na informowanie o nowościach w ofercie gadżetów CF, zmianach związanych z funkcjonowaniem forum.
• Regulamin Forum umieszczany jest w Dziale „O Forum”.
• Powiązanymi (podrzędnymi) dokumentami do niniejszej regulacji są Regulaminy poszczególnych Działów.
• Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany/aktualizacji Regulaminu. Każdy z Użytkowników ma obowiązek zadbać o znajomość Regulaminu w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu.
• Zmiany w niniejszym Regulaminie mogą być dokonane przez Administrację Wortalu Zarząd forum (administratorzy i moderatorzy) zastrzegają sobie wprowadzanie zmian i moderowanie Regulaminu.
• Nieznajomość niniejszego Regulaminu nie zwalnia użytkowników z przestrzegania jego zasad.
• Rejestracja oraz każdorazowe korzystanie z Wortalu jest jednoznaczne z potwierdzeniem znajomości treści Regulaminu i jego akceptację w aktualnie w obowiązującej wersji.
• Warunkiem rejestracji jest zaakceptowanie regulaminu forum civicforum.pl
Niniejsze zmiany wchodzą z dniem 02.07.2014r i dotyczą całości Forum.
Ekipa civicforum.pl